
Vanšu tilts ir viens no svarīgākajiem Pārdaugavas savienojumiem ar pilsētas centru ne tikai autovadītājiem, bet arī daudziem velobraucējiem un gājējiem. Tilts atrodas pirmsavārijas stāvoklī, īpaši sliktā stāvoklī ir ietves. Jau kopš 2024.gada sākuma tilta ietves ir vēl vairāk sašaurinātas, pārvietojot pagaidu margas tālāk no tilta ārmalas, nu jau būtiski apgrūtinot velosatiksmes un gājēju līdzāspastāvēšanu. Vai varam uzskatīt, ka tilts parāda Rīgas īsto seju? Ko varētu darīt, lai uzlabotu šobrīdējo haotisko situāciju gājējiem un velosipēdistiem jau tagad, negaidot, kad sāksies tilta pārbūve?
Pašlaik izstrādes stadijā atrodas Vanšu tilta pārbūves būvprojekts, kas tostarp paredzētu atdalītas veloinfrastruktūras izbūvi. Ja projektēšana un būvniecība noritēs bez aizķeršanās, tilta pārbūvi paredzēts sākt 2025. gadā un pabeigt, agrākais, vien 2027. gada beigās. Tomēr arī līdz tam pastāv iespējas būtiski uzlabot gājēju un riteņbraucēju pārvietošanos, negaidot vairākus gadus un nesamazinot auto joslu skaitu. Bet kā?
Pagaidu variantā pirms tilta pārbūves ir iespējams pārmarķēt joslu platumu un ar pagaidu barjerām izveidot vismaz 1.5 m platu atdalītu veloceļu posmā, kur ietves platums ir būtiski sašaurināts. Kopumā 4 vietās būtu arī jādemontē atvairbarjeru posms un jāpielīdzina apmales. Risinājums atslogotu ietvi un riteņbraucējiem nodrošinātu ērtu veidu kā šķērsot tiltu, netraucējot gājējiem vai autobraucējiem uz brauktuves. Vienlaikus brauktuves joslu skaits netiktu samazināts, bet būtu nepieciešams samazināt atļauto braukšanas ātrumu uz 50 km/h abos virzienos, it īpaši ņemot vērā tilta pirmsavārijas stāvokli. Plašāk uzzināsiet šeit.