
P2P fundraising – kas tas ir?
30.09.2022
Trešdien, 28. septembrī, LPA birojā notika seminārs, kā veiksmīgāk īstenot finanšu piesaistes kampaņas kādas sabiedriski nozīmīgas iniciatīvas īstenošanai. Semināru vadīja “P2P fundraising” eksperts no Dānijas: Jesper Jull Jensen, platformas “Better Now” vadītājs.
Galvenā Peer to peer (P2P) fundraising ideja - līdzekļu vākšanas kampaņu popularizē brīvprātīgie un iesaistās kopienas, draugi, kuri nodod ziņu viens otram. Izrādās, aizvien uzticamāks informācijas nodošanas kanāls ir grupu, ģimenes sarakstes nevis sociālo tīklu platformas.
Dažas no semināra atziņām:
- Līdzekļu vākšanas process aizsāksies lēnām – sākumā tās būs nelielas summas un maz ziedotāju, taču pēc vairākiem gadiem jau būs izveidojies stabils ziedotāju loks;
- Ziedotāji ir gan altruisti, gan egoisti – katram ziedotājam ir savs mērķis, kāpēc to darīt, par to vērts padomāt, veidojot kampaņas;
- Ziedošanas popularizēšanu savā biedrībā jāuztic ekstravertam cilvēkam, tad process notiks vieglāk un patīkamāk;
- Ziedošanas kampaņas var aizsākt ar sporta aktivitāti, kaut ko nebijušu vai izaicinājumu, kurā var iesaistīties no jebkuras pasaules malas, bet ar labu mērķi. Tāpat mūzika un kultūras aktivitātes piesaista cilvēkus.
- Dzimšanas dienas, kāzas un citi svētki (izņemot Ziemassvētkus) ir labs laiks, kad aizsākt līdzekļu vākšanu, dāvanu saraksta vietā aicinot ziedot kādam labam mērķim;
- Gabaliņš kūkas un kafijas krūze – arī tas kādam var būt lielisks motivators iesaistīties līdzekļu vākšanas kampaņā. Pat sava biroja iekšienē.
- Notiekošo akciju, pasākumus noteikti nepieciešams atspoguļot bildēs, stāstos un tiešsaistes video - tas palīdzēs kustību gan aizsākt, gan turpināt.
Plašāk par Peer to peer (P2P) fundraising - platformā BetterNow.org.